Novinky
22.12.2017

Jak jsem slíbil, dnes vychází Epizoda 4.
Stahujte ze stránky download.




28.11.2017

Doufám, že nikomu nezruinuji vánoční pohodu tím, že epizodu 4 vydám těsně v předvečer vánočních svátků (22.12 v 12:00). Ale berte to jako takový můj malý vánoční dárek všem skalním hráčům Quadraxu. ;-)

11.11.2017

Novinka v Deníku vývojáře!

19.10.2017

Epizoda 3 je po dlouhých porodních bolestech venku. Nicméně, zatím co externisté pracovali na příběhu pro E3 a jeho překladu do angličtiny, pozorní hráči si jistě všimli, že jsem nezahálel a společně s Nightmarem mezitím vytvořil a otestoval takřka celou Epizodu 4. Vzhledem k tomu, že děj příběhu je v epizodě 4 vskutku krátký, měli by se všichni hráči dočkat epizody 4 o dost dříve, než trvalo uvedení epizody 3. Ale nechci předbíhat, teprve probíhají práce na překladu příběhu a finalizace grafické části celé epizody. Každopádně si ale myslím, že k tomu, abyste se zanořili do neznámých vod epizody 4 už nechybí mnoho... ;-)

13.10.2017

Tak, po dlouhých útrapách a nekonečném vývoji dnes konečně vychází Epizoda 3 !
Upalujte na stránku download, stahujte, instalujte a hrejte!




11.10.2017

Všechny zdroje jsou připraveny! Probíhá poslední ladění malých drobností (např. finální korektura anglického překladu atp.) ale nic už nebude bránit vydání Epizody 3 za dva dny! Mimo jiné, mírně jsem upravil tyto webové stránky, aby nebyly tak fádní a šupnul jako pozadí mírně rozostřený hlavní obrázek z QN... ;-)

22.8.2017

Text příběhu je nyní ve finální podobě, zrevidován a zkorekturován a dnes jsem jej poslal k překladu do angličtiny. Takže jakmile se mi vrátí přeložený, může epizoda 3 vyjít!

20.8.2017

Jak si mohli pozorní fandové všimnout, procenta u ledového království lezou pomalu, ale nezadržitelně navrch. Problémem zůstává už jen pouze příběh, respektive tentokrát jeho až obludný rozsah. Vzhledem k tomu, že díky předpokládanému ději pokrývá defacto celé další tři epizody, (to vše pochopíte až ho budete číst a ty epizody hrát ;-)) tak v jeho současné třetí revizi (a snad už pomalu finální) zabírá příběh pro epizodu 3 více jak 34 normostran textu! Tedy ten, kdo si rád počte a koho zajímá příběh Quadraxu Neverending, ten si užije a jistě pochopí. Ti ostatní musí pouze trpně počkat na to, až bude celý text kompletně zrevidován a zkorekturován a pochopitelně ještě přeložen do angličtiny. ;-)

12.8.2017

Sláva! Po delších peripetiích je epizoda 3 konečně kompletně otestována! Nyní už se čeká pouze na dokončení textu deníku a poté ještě musí proběhnout jeho překlad. Jakmile budou tyto dvě věci hotové, epizoda 3 bude moci být vydána.

Samozřejmě, že Nightmare ani já nikterak nelenošíme a už včera jsme zahájili testování podmořského světa - tedy epizody 4. Tuto epizodu už sice mám z mé strany kompletně hotovou, ale právě teď začíná ono téměř nekonečné kolečko testů a retestů tak, aby se epizoda k vám, k hráčům, dostala co nejlépe otestovaná a vyladěná a mohli jste si tedy užít všechny pointy a záhady všech levelů tak, jak jsem naplánoval. ;-)

1.6.2017

Máme tu nový měsíc a jak si jistě pravidelní návštěvníci těchto stránek všimli, publikoval jsem postup vývoje dalších epizod. V galerii jsem vyměnil screenshot z epizody 4 za aktuální a přidal i screenshoty některých dalších epizod. ;-)

Možná by nebylo od věci konečně vysvětlit, jak se to má s těmi procenty vývoje, a proč občas lezou tak pomalu. Počítání procent vývoje jsem rozdělil následovně:

  • 15% z vývoje padne na vytvoření kompletní grafiky pro danou epizodu (tedy nejen grafické elementy a animace pro levely, ale i grafika epizody, úvodního obrázku, obrázku v deníku, obrázků statistik po ukončení levelu atp.)
  • 5% je vyhledání či vytvoření odpovídajících skladeb a namixování hudebního podkresu.
  • 3% pak zabírá vytvoření jednoho kompletního (tj. včetně grafiky) levelu. Protože jich je v epizodě vždy 10, celkem to dělá 30%.
Jakmile tedy vývoj dosáhne 50%, tak v tom okamžiku je veškerá moje práce hotová. Jenže zbývá ještě druhá, ta složitější, polovina. Tady už jsem zcela závislý na pomoci externistů.
  • 4% jsou definovány pro otestování každého jednoho levelu. Protože jich je v epizodě vždy 10, celkem to dělá 40%. (Všiměte si, že otestovat level a vyladit ho do finální podoby je náročnější, jak jej vytvořit!)
  • 6% je napsání příběhu dané epizody.
  • 4% je překlad příběhu a nápověd.

Takže například u Epizody 4, která má k dnešnímu dni 44%, to značí, že už mám hotovu veškerou grafiku, hudbu, a 8 levelů a zbývají tedy dodělat jen 2 levely a epizoda bude z mé strany hotová. Zřejmě to stihnu ještě předtím, než se stačí dotestovat Epizoda 3... Tím pádem budu moci pracovat na dalších a dalších epizodách.

21.5.2017

galerii přibyl screenshot z epizody 4.

29.4.2017

Nepřehlédnětě obsažnou novinku v Deníku vývojáře!

1.3.2017

Takže, epizoda 2 je venku a je na čase pohnout s epizodou 3. Design ledových jeskyní mi dává zabrat a správně vytvarovat veškerý ten led je hrozná piplačka. Oproti tomu bylo skládání kvádrů při designu epizody 2 brnkačka. Nicméně prvních pět levelů jsem už odeslal Nigtmaremu k testování - ještě je čeká mírné doladění co se grafické stránky týče, ale už jsou +- ve finální podobě. Takže teď mě ještě čeká pustit se do druhé poloviny epizody 3.

galerii nyní najdete definitivní podobu prvního levelu epizody 3 - oproti původnímu návrhu, který jste mohli vidět v deníku vývojáře, jsem změnil podobu mezipozadí a udělal pár dalších drobných změn.

Pamětníci a matadoři budou jistě potěšení malou drobností - začátek hudebního podkresu pro epizodu 3 tvoří remasterovaný soundtrack ledových levelů z Quadraxu 1! Jak to probíhalo a že to nebylo tak zcela jednoduché se dočtete v Deníku vývojáře.

27.2.2017

A je to tady! Epizoda 2 dnes vychází! Upalujte na stránku download, stahujte, instalujte a hrejte!





28.1.2017

Od vydání Quadraxu Neverending uplynuly přesně tři měsíce. Většina skalních hráčů už má epizodu 1 dávno zdolanou a netrpělivě čeká na epizodu 2. Bohužel, konec minulého roku (a začátek tohoto) byl ve znamení horečnaté práce, ale bohužel ne na Quadraxu. Ač se to možná zdá divné, ale i já musím chodit do zaměstnání, ve kterém dostávám (na rozdíl od tvorby Quadraxu) mzdu. A pracovní vytížení bylo v poslední době takové, že jsem se nemohl Quadraxu věnovat. Nightmare na tom byl obdobně a tak se testování epizody 2 na chvíli zastavilo. Nicméně v únoru už by mělo být času více a tak snad společně dotestujeme zbylé dva levely a ke konci února bude možné vydat epizodu 2.

Pro ty, co zatím netrpělivě čekají a hlavně pro ty, co si oblíbili hru Xonix však mám dobrou zprávu. Čekání na epizodu 2 si mohou ukrátit novou verzí Xonix 2.0! Po připomínkách hráčů na jednoduchost verze 1 jsem provedl pár úprav, které obtížnost hry, především v pokročilejších levelech, značně zvyšují! Také jsem provedl dost změn a vylepšení ve hře - podrobnější popis všech změn a vylepšení najdete na stránce hry. Nezapomeňte posílat výsledky z verze 2.0! Tentokráte jsem opravdu zvědav, jak daleko se špičkoví hráči verze 1 dostanou ve verzi 2.0. ;-) Ti, kterým už se oposlouchalo původních 9 skladeb ve hře budou jistě potěšení i tím, že počet skladeb byl rozšířen na 20! Součet délek všech skladeb přesahuje nyní jednu a půl hodiny (což je pro takto "jednoduchou" hru unikátní délka hudebního podkresu), takže se snad tak rychle neoposlouchají. Nově přidané skladby jsou, stejně jako původní, tematicky laděné tak, aby se hodily ke hře - jsou rytmické a často jsou to chiptunes, navozující retro pocit osmdesátých let minulého století. Takže neváhejte, stahujte a hrejte!

28.10.2016

Vyšel Quadrax Neverending!


A až se budete trápit v jeho levelech, nemračte se, ale usmívejte!


24.10.2016

Protože do vydání hry už zbývají pouhé 4 dny, chtěl bych hráčům připomenout jednu novou vychytávku, kterou QN má. A to tu, že si mohou nastavit svůj uživatelský účet jako defaultní - tím pádem se jim bude vždy automaticky nahrávat a odpadá tak jeho otravné pravidelné zadávání při spuštění hry.

Postup je jednoduchý. Po vytvoření svého účtu (které probíhá stejně jako v QX) ZNOVU klikněte v hlavním menu hry na položku Heslo. Zde, pod větou "Aktuálně přihlášený uživatel je (název účtu, který jste právě vytvořili)", pouze kliknutím myši zaškrkněte volbu "Defaultně nahrávat při spuštění hry". Viz obrázek níže, kde je označeno, kde se má kliknout:.

Objeví se potvrzení "Tento uživatelský účet byl nastaven jako defaultní" a hra se sama přepne zpět do hlavního menu. A to je vše. Nyní hra bude při každém svém spuštění nahrávat rovnou tento účet, a nemusíte se tedy již o nic dalšího starat!

8.10.2016

Novinka v Deníku vývojáře!

3.10.2016

Přestože na QN už probíhají pouhé dokončovací a ladící procedury, práce na hře nijak nepolevuje a já i Nightmare máme stále co dělat! Další část hry - Epizoda 2 - V nitru pyramid - se totiž právě dostala do fáze testování! Pokud vše půjde dobře, plánuji vydání Epizody 2 někdy na přelomu roku či v lednu 2017.

Epizoda 2 bude, více či méně, takový návrat ke kořenům Quadraxu. Zatímco Epizoda 1 se odehrává ve venkovním prostředí a je plná nejnovějších efektů (střídání dne a noci, počasí atp.), Epizoda 2 se spíše nese v duchu starších dílů. To, že se odehrává uvnitř Aztéckých pyramid dává levelům klasický "quadraxoidní" design a přehlednost. Oproti Epizodě 1 tak sice může z grafické stránky vypadat jako chudší příbuzný, nicméně herní obtížností je na tom zhruba stejně a určitě potrápí mozkové závity i starých matadorů. Screenshot prvního levelu Epizody 2 si můžete prohlédnout v galerii.

Vzhledem k tomu, že bych chtěl pomalu začít shromažďovat podklady k tvorbě Epizody 3 a momentálně ještě není nijak určeno, kde a v jakém prostředí by měla probíhat, rozhodl jsem se uspořádat anketu, ve které se mohou hráči vyjádřit, jaké prostředí by rádi viděli v Epizodě 3! Anketa je formou diskuse na fóru.

13.9.2016

Jak si můžete všimnout na hlavní stránce, hra se pomalu ale jistě blíží k dokončení. Dá se říct, že všechny levely epizody 1 jsou už otestované a už na nich provádím jen drobné designerské změny a vylepšení. Nicméně stále je ještě přede mnou dost práce - zbývá celou hru pořádně otestovat jako celek, otestovat nový systém provádění updatů a instalace nových epizod, atp. Přesto jsem se rozhodl určit definitivní termín vydání. A tímto (doufám) vytouženým datumem je 28.10.2016 v 12:00 SEČ! Jen náhodou to zrovna vychází na svátek k vzniku samostatného Československého státu. ;-) Takže k tomuto svátku dostanete všichni i malý dárek v podobě Quadraxu Neverending, s úvodní epizodou 1. Na stránce Download si zatím můžete krátit čas sledováním počítadla. ;-)

Nezpomeňte se však podívat i do Deníku vývojáře, kde je jedna poměrně zajímavá a důležitá novinka!

31.8.2016

Je konec prázdnin a zatímco jste se dovolenkovali, ;-) na Quadraxu se zatím tvrdě pracovalo. Což je, mimo jiné, vidět i na úvodní stránce v tabulce procent vývoje. Musím podotknout, že testování je tentokrát hodně obtížné, neboť levely jsou skutečně hodně tuhé. Ač se jedná jen o jedinou epizodu, tj. pouhých deset levelů, jejich testování už trvá cca dva a půl měsíce! A přesto je definitivně otestováno pouze osm z nich. To myslím o jejich obtížnosti hovoří za vše...

S tím také souvisí ta skutečnost, že QN bude vydán jen s touto první epizodou. Samozřejmě, že na epizodě 2 už pilně pracuji a co nevidět (až se dokončí testování epizody 1) začne i její testování. Nicméně vzhledem k už zmiňované obtížnosti celého QN nedokáži odhadnout, jak dlouho bude testování celé epizody 2 trvat - proto vyjde QN jen s tou první a epizoda 2 (jakožto i každá další, které případně vytvořím) budou k dispozici ke stažení formou update. Držte tedy Nightmaremu palce, ať se z toho testování nezblázní! A nezapomeňte - dělá to pro vás, pro hráče, a zadarmo! Určitě by ho potěšilo, kdyby někdo ocenil jeho práci alespoň povzbudivým příspěvkem na fóru.

26.7.2016

Důležitá novinka v Deníku vývojáře!

13.7.2016

Bez velkých fanfár, bez nějakého hype a úplně bez anoncování - máte tu k dispozici moji novou hru! Je to úplně něco jiného jak Quadraxy, takže kdo se o tom chce něco dozvědět více, ať klikne ZDE!

24.6.2016

Novinky v Deníku vývojáře.

14.6.2016

Konečně začalo testování QN, kterého se ujmul spolehlivý matador Nightmare. Ten okamžitě prokázal svoje nesporné kvality, když hned v prvních dvou levelech epizody 1 dokázal najít neplánovaná řešení a odhalil i jiné bugy v enginu hry... Mimochodem, i přesto, že tyto první dva levely vyřešil neplánovanou (a tudíž lehčí) cestou, napsal o nich, cit:

"...Hmm, na to, že sú to prvé levely, sú brutálne ťažké..." ;-)

Takže teď začíná známý kolotoč testování, oprav levelů a retestů. Doufejme, že na jeho konci bude vycizelovaná epizoda 1, jakožto i celý engine. Držte Nightmaremu palce!

20.5.2016

Novinky v Deníku vývojáře.

15.5.2016

Čas notně pokročil a hra začíná nabývat konkrétních obrysů. Engine hry je téměř hotový a přestože díky Quadraxu X jsem měl k dispozici slušný základ, jeho modifikace pro umožnění dynamického načítání textur a animací pro každý jednotlivý level nebyla úplně triviální. Nyní už ale vše funguje k mé spokojenosti. Také jsem se začal plně věnovat tvorbě první epizody a pokud mě nadšení (a nápady) vydrží, mohla by první epizoda jít do testování už koncem tohoto měsíce!

Jedna zásadní změna se týká i psaní příběhu (deníku) hry. Tentokrát totiž nepíši příběh já! Dal jsem dohromady jen hrubou dějovou kostru a o její zliterárnění by se měl postarat hráč, kterého všichni dobře znáte z prvních příček rekordních tabulek - Gusta! Uvidíme, jak si v literární tvorbě povede... Deadline pro vytvoření textu první epizody má do 30.6.2016, tak snad do té doby napíše zajímavý a poutavý příběh pro uvedení do světa Quadraxu Neverending. Necháme se překvapit.

A jako poslední novinku bych rád prezentoval novou a "uživatelsky přítulnou" funkci hry - možnost automatického loginu po startu hry. Co to znamená? To znamená, že po spuštění hry se automaticky použije vaše heslo a nemusíte ho tedy při novém spouštění hry vždy znovu zadávat! Jak bude možné tuto novinku aktivovat? Velmi snadno. Po prvním vytvoření vašeho hesla znovu zvolíte v menu hry položku Heslo a pod řádkem "Aktuálně přihlášený uživatel je (vaše heslo)" zaškrknete kliknutím myší checkbox "Defaultně nahrávat při spuštění hry". Vaše volba bude potvrzena zobrazením hlášky "Tento uživatelský účet byl nastaven jako defaultní!" a hra se automaticky přepne do hlavního menu. A je to! ;-). Nyní se vždy při spuštění Quadraxu Neverending automaticky provede přihlášení uživatele pomocí tohoto defaultního účtu a rovnou můžete hrát!

8.3.2016

Byly založeny tyto webové stránky.



© 2000-2016